5.6.15

Duifje





























Pas deed ik een test uit het Yoga magazine.
Door een paar vragen te beantwoorden kwam je er achter
welke dieren-yogahouding het beste bij jou past.
Ik ben altijd al dol geweest op van die quizjes en op 
yoga. Ik weet niet wat het is, maar zelfkennis kun je 
nooit genoeg hebben. 
Elk yogahouding heeft z'n eigen 'persoonlijkheid'.
Bij ons ligt deze min of meer vast; je positieve en 
je negatieve eigenschappen. Maar door je zwakke kanten
te erkennen en je sterke te versterken kun je werken 
aan een betere versie van jezelf, aldus het 
Yoga magazine. Ik ben benieuwd!




























Ik deed de quiz en maakte de volgende keuzes;

1. Welke karaktereigenschap waardeer jij het meeste in 
   jezelf?

v doorzettingsvermogen
- onafhankelijkheid
- vrijgevigheid
- socialevaardigheden

Best lastig, waarderen is toch wat anders dan hebben.
Maar ik ga voor de bovenste, dat heeft me tenslotte 
altijd ergens gebracht.

2. Wat zou je meer willen ontwikkelen?

- geduld
- flexibiliteit
v zelfvertrouwen
- zelfreflectie

Tja, eigenlijk zou ik van de eerste 3 best meer willen 
hebben, maar als ik dan toch moet kiezen, kies ik voor zelfvertrouwen, dat zou me wel eens kunnen helpen... 

3. Waar heb je het meeste moeite mee?

- concentreren
v loslaten
- mijn ware zelf tonen
- mezelf vooropstellen

Moest er wel even over nadenken, maar denk toch dat het 
loslaten is (kom ik op terug).

4. Als ik een dip heb, voel ik me vooral...

- eenzaam en verdrietig
- boos en onbegrepen
v moe en somber
- verloren en onzichtbaar

Dit afhankelijk van de soort dip, ze zouden alle 4 
kunnen.

5. Hoe handel je in conflicten?

- die mijd ik
v ik geef me niet gewonnen
- ik zet al m'n positiviteit in om tot een oplossing 
  te komen
- wat de uitkomst ook zal zijn, ik pas me aan.

Hier kies ik voor een combi van 2+3, alhoewel ik niet 
graag in een conflict belandt, maar ja wie wel?!

6. Mensen prijzen mij vaak om mijn...

v vasthoudendheid
- vrijgevochten en creatieve karakter
- optimisme
- vriendelijkheid en charme

Volgens mijn dochters is het 4, ik zelf denk eerder 
1...




























Elk antwoord staat dus voor een dier; sprinkhaan, 
duif, vuurvlieg of pauw.
En wat was de uitslag? ik scoorde het hoogste op de 
duif,dat had je vast al in de gaten ;) als tweede een 
pauw.

Hmmm, ik lees het stukje over de duif; 

Volhardend- doortastend- eigen plekje, maar ook een 
beetje koppig! Als ze haar ze haar zinnen ergens op 
heeft gezet is ze er moeilijk vanaf te brengen...
Maar ook symbool voor vrede en communicatie; maak 
plaatsvoor dialoog, communiceer met jezelf en je 
omgeving. De combi van communicatie, flexibiliteit en 
doorzettingsvermogen zou me in een vriendelijkere 
wereld brengen...

Zo herkenbaar dit!
Tijd om de yogapose de Duif te oefenen, deze ziet er 
best indrukwekkend uit. Nu ben ik best wat gewend op 
yoga gebied, maar dit wordt in alle opzichting een 
uitdaging, letterlijk en figuurlijk van alles 
loslaten; spieren, overtuigingen...

Als je ook de quiz wilt doen, het Yoga magazine ligt 
nu in de winkel.

Ik wens je een fijn weekend, met hopelijk nog heerlijk
weer. Wij gaan naar het Indian Summer Festival...
Volgende week vertel ik je hoe het was! 

Liefs,
Ax

Ps 1. Het beeldje kocht ik eens in Kopenhagen bij een 
      vintage winkeltje, ik had onbewust toen al wat 
      met een duif ;)

Ps 2. Hier liet ik al eens wat Yin-Yoga oefeningen 
      zien. Als de duif voor jou wat te hoog gegrepen
      is, heb je hier wel wat aan! 


Geen opmerkingen: