23.7.15

Vier de vakantie!





































Yeah, het is bijna vakantie!!!
En dat moet je vieren toch?!

Ik wilde al hééééél lang een slinger maken voor de tent.
Gewoon om het een beetje gezellig en eigen te maken.
Ik had al vele ideeën oa. een vlaggetjeslijn haken, maar het kwam er steeds niet van; te veel werk, te druk (de vakantie is altijd tussen de collectie door), te moelijk...
Maar nu had ik geen enkele excuus, want dit is de allermakkelijkste slinger én ik had een stok achter de deur, want ik wilde h'm heel graag aan jullie laten zien!




























Op een speciaal Pinterest-bord verzamel ik al jaren slinger ideetjes. Het moest dus simpel; een lijntje met stukjes stof, eenvoudiger kan niet.
In de loop van de tijd verzamelde ik stofjes met dessins (ben gek op dessins, maar dat had je vast al in de gaten. De meesten zijn van m'n werk die we niet meer gebruiken. Ik heb al eens op het punt gestaan ze weg te gooien, maar gelukkig deed ik dat niet!




























Toen ik een paar weken geleden in Antwerpen was kocht ik op een rommelmarkt een hele zak fournituren voor bijna niets. Hier zaten meters band in... meestal weet ik niet wat ik er mee moet doen, maar nu wist ik het wel!
Bij de winkel van Petit Pan hing precies de slinger in de etalage 
die ik wilde maken, nu wist ik zeker dat het leuk was.





































Ik verzamelde alle spullen die ik nodig had en ging aan de slag.

* stofjes (28 stofjes van 7x10 cm)
* band (5 meter)
* naaigaren
* schaar
* spelden
* centimeter
* naaimachine
* kartonnetje van 8x6 cm





























Ik knipte stofjes van 7x10 cm met een malletje van karton. Ik nam 5 meter band en spelde de stofjes met een tussenafstand van 10 cm erachter.
Ik liet aan beide zijden 30 cm band over (om het ergens aan vast te knopen) en stikte in het midden van het band alle stofjes met een stiksteek vast.

Klaar! 





































En zo hoop ik er over een weekje bij te zitten, op m'n stoeltje in het gras, voor de tent, in Frankrijk...

Ik wens je een heerlijke vakantie en als je thuis blijft een hele fijne zomer.

Je zult me een paar weekjes moeten missen, maar hopelijk zie ik je na de zomer weer!?

Liefs,
Ax

Ps.1 Ik zal een foto maken van de slinger op vakantie als tie hangt.

Ps.2 Je kunt me gewoon blijven volgen op Instagram, want ik doe nog      steeds mee met de 100DAYSOF_SUMMER challenge!


2 opmerkingen:

Verie - vvestywo.blogspot.com zei

Heel gaaf! Ik ben dol op slingers, heb er onlangs nog 1 gemaakt! Geniet ervan en van je vakantie in Frankrijk!

Lieve-groetjes
Verie

Esther zei

Het is een vrolijke slinger geworden. Fijne vakantie!