27.8.15

Belle Bretagne 2






























Als ik op vakantie ben probeer ik altijd iets te vinden
waar ik blij van wordt, het liefste zo echt en authentiek mogelijk.
Aangezien de Bretonners niet zo modebewust zijn hoefde ik niet te shoppen voor m'n garderobe ;).

De marktjes zijn er wel heerlijk. Je vindt er altijd wel een fourniturenkraam met oude bandjes en kantjes of een wol/ stoffenwinkeltje, met een bijbehorend oud vrouwtje. (foto: bandjes, stofje).

In deze streek kwam ik weinig Brocantes tegen, maar degene die we wel, per ongeluk, tegenkwamen (stoooooop, ik zie een Brocante!),
waren geweldig. En dan overdrijf ik niet. Er was zoveel(betaalbaar) moois, dat ik het niet meer wist. Gelukkig kwam ik, na wat bezinnig, weer wat tot bedaren en kocht ik gelukkig toch wat. (foto: de bordjes, vogelbeeldjes, kantenkleedjes).

En dan de supermarché's, daar worden we allemaal zo blij van.
Ik weet niet in hoeveel we er geweest zijn, maar ik geloof dat we ze allemaal hebben gehad.
De oudste kun je loslaten op de kantoorafdeling, de jongste bij knutselspullen, mijn liefje bij alles wat eetbaar is en mij...
bij eigelijk alles wat anders is als bij ons. (foto: bollen touw, maar ook potjes jam en chocolade die ze niet bij ons verkopen, de laatste 2 niet op de foto).

Maar m'n mooiste vondsten haalde ik uit de natuur, helemaal voor niets. Zoals de schelpen en stenen van ons strandje, de bloemen en varens van de camping (die ik droogde).

Op één van onze rondritjes langs de kust kwamen we langs een schilderachtig schuurtje met daarvoor gelegen een bootje. Het was écht een plaatje. Het huisje had de mooiste blauw en groentinten, het was precies goed afgebladerd, ik kon niet stoppen met foto's maken...(zie Instagram).
De meiden begrepen er niets van, zo'n krot wat vind je daar nou aan?! Tja, je snapt het, of je snapt het niet hè ;)
Achter het huisje lagen een heleboel planken, de meesten groot, maar ook een paar perfecte maten precies voor mij. Eerst een heleboel geroep uit de auto; dat kan niet, wat denken ze wel, je bent een dief!!! Maar ja als ik me wat van hun moet aantrekken...
dus ik als keurig meisje nam er toch een paar, wel heel onopvallend, mee voor thuis. (foto: de plankjes in het midden).

En nu is mijn goede-vakantie-voornemen om wat mijn vondsten te gaan doen, ik wil heel graag wat meer in huis bezig zijn...en ja dat betekent dat ik de komende tijd wat minder zal bloggen. 
Je kunt me wel gewoon blijven volgen op Instagram, daar zal ik je op de hoogte houden van de vorderingen!

Liefs,
Anique
xxx


Ps. Op Instagram maakte ik nog andere Bretonse collages...


Geen opmerkingen: